This website works best with JavaScript enabled

 

 

test_hidravlika_stend_02.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

Основи на VCDS - VAG COM от RossTech

Диагностика с VCDS ROSS TECH (VAG COM HEX+CAN)
1. Как да направим сканиране за грешки?
2. Как да нулирам сервизен интервал?
3. Как да прочета живи данни?
4. Как да използвам официалната страница на ROSS TECH?


VAG COM USB диагностична букса е широко разпространен уред за диагностика, прочитане на живи данни и адаптация на голям процент от моделите на Фолксваген АД (VAG – AUDI, Volkswagen, SEAT, Skoda…) За да използвате този мощен инструмент Ви е необходим лаптоп (силно препоръчвам моделите на Lenovo X200 Tablet и X201 Tablet) и инсталиран софтуер. Той би трябвало да е приложен към комплекта с буксата (софтуерът се обновява често и е препоръчително да закупите комплект, който ще Ви дава възможността да сте up to date).
1. Как да направим сканиране за грешки?
След стартиране на софтуерът, главното меню изглежда по следния начин:
Screenshot 1 – главно меню

Стартираме „Gateway Initialization“ или “AUTO SCAN”. В случай, че МПС не разполага с GATEWAY (голяма част от автомобилите до 2005г.), то тогава процесът би могъл да отнеме около 10 минути. Софтуерът преминава през всички налични модули и прочита записаните в тях грешки, в случай че има такива. Добра практика е да записвате всеки един „Log“ (съвкупност от информация извлечена от автомобила посредством диагностичния софтуер), за да можете да реферирате към него в процесът на отстраняване на проблеми по МПС.
Screenshot 2 – примерен log file


2. Как да нулирам сервизен интервал?
След смяна на масло и/или износващи се консумативи е задължително да нулираме сервизните интервали, които напомнят на водача за посещение в сервиз. VCDS разполага с отделно за тази цел меню, в което се влиза от главното меню.
Screenshot 3 – нулиране на сервизни интервали

В случай, че трябва да нулирате интервалите на автомобил след 2011г. (UDS протокол), то тази процедура трябва да бъде извършена от група 17 (Instrument Cluster - Табло).
Screenshot 4 – UDS 17 instrument cluster


3. Как да прочета живи данни?
Благодарение на десетките сензори, които се намират във всеки един съвременен автомобил бихме могли да се възползваме от информацията и данните, които те подават на контролните модули. Чрез прочит на живи данни от сензорите, софтуерът достъпва информацията в реално време и я визуализира на вашия екран под формата на цифри, графика или excel file.
Всеки отделен модул разполага с меню „08 Meas. Blocks“(Measuring Blocks – живи данни), в което (в зависимост от под групата) бихте могли да достъпите информацията, от която се нуждаете. Целта е да намалите колкото може повече възможностите, които причиняват проблема , който искате да отстраните.
Screenshot 5 – живи данни – live data - 08 Meas. Blocks


4. Как да използвам официалната страница на ROSS TECH?
Гореизброените способи и процедури са основата, която ще използвате най-често. Допълнително бихте могли да използвате изключително добре организирания официален сайт на Ross Tech. Там ще намерите информация за конкретни кодове за грешки, тяхното описание и най-вероятни причини за тях. Допълнително бихте могли да прочетете подробно описани процедури за адаптация на дросел клапа, въздушно окачване, датчици за ъгъл на завиване, инжектори (дюзи) и много други. Сайтът притежава много интуитивна навигация по марка и модел, както и търсачка, в случай че разполагате с ключови думи.www.ross-tech.com/ - сайт библия за VAG COM

Още в тази категория: Основи на CDP AutoCom / Delphi »

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359 887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359 88 787 1330 Мениджър клиенти

 

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440