Вихровите клапи (на английски "swirl flaps" или "tumble flaps") са част от системата за контрол на емисиите на изгорелите газове при дизелови двигатели. Те са разположени във въздуховода на двигателя (всмукателния колектор) и се използват за подобряване на качеството на горивото-въздушната смес и също така за намаляване на емисиите. Съвременните дизелови автомобили от тип Common Rail, впръскват горивото под високо налягане, за кратко време, директно в горивната камера. Този принцип на работа, значително намалява времето за смесване на въздух и гориво. Поради това е важно въздухът, навлизащ в горивната камера, да бъде хомогенен (да отсъстват турболентни импулси) и ускорен. Така впръсканото за няколко милисекунди гориво се смесва по-ефективно с въздуха и мощността е на лице значително по-рано в диапазона на оборотите (усещане за въртящ момент от 1300rpm).
Въздухът, който достига до двигателя, обикновено е смесен с голямо количество въздушни вихри, които намаляват ефективността на горенето и увеличават количеството на незапалени частици в изгорелите газове. Вихровите клапи са конструирани така, че да разбиват тези вихри, като по този начин увеличават скоростта на въздуха и подобряват смесването му с горивото. Това позволява на двигателя да работи по-ефективно и да намали количеството на замърсяващите вещества, които изхвърля в атмосферата. Също така, в ниски обороти двигателят би произвел значително повече въртящ момент благодарение на ефектът на завихряне/свръхпълнене на горивната камера. Когато дебитомерът отчете правилното количество въздух, позволява впръскване на оптимално количество гориво, което допринася за по-ранното "взривяване" на двигателя и усещане за "залепване за седалката".
Въпреки че вихровите клапи могат да бъдат ефективни при намаляването на емисиите, те също така могат да намалят мощността на двигателя при високи обороти. Поради тази причина, много производители на дизелови двигатели използват вихрови клапи само при определени условия на работа на двигателя (обикновено до 2700rpm), за да се постигне баланс между ефективността и мощност.
Често срещани грешки при проблеми с вихровите клапи:
P2004- Intake Manifold Flap; Bank 1, Stuck Open;
P2015 - Intake Manifold Runner Position Sensor / Switch, Circuit Range / Performance Bank;
P2008 - Intake Manifold Runner Control, Circuit / Open Bank 1;
P2011 - Intake Manifold Runner Control, Circuit / Open Bank 2;
P2009 - Intake Manifold Runner Control, Circuit Low Bank;
P2010 - Intake Manifold Runner Control, Circuit High Bank;
P1018 - Intake Manifold Runner (Bank 2), Lower Limit Not Reached;
P3135 - Intake Manifold Runner Control, Lower Stop not Reached;
Освен горепосочените грешки, в паметта може да бъдат записани и следните: P2016, P2017, P2018, P2019, P2020, P2021, P2022
P2023
За допълнителни въпроси, моля да ни потърсите по дигитален канал или на телефон 0887871330
Вероятно най-разпространената автоматична скоростна кутия с двоен сух съединител е DQ200 0AM 7speed. DSG или Doppelkupplungsgetriebe е скоростна кутия, която предлага компактност, икономичност и на практика моментално превключване без прекъсване на мощността (крайната цел на вграждане по нищо не се различава от всички останали трансмисии от същия тип).
Основният проблем при 0AM са ограничените възможности за ремонт. Като резервни части се предлагат комплект съединители, цял мехатроник и освен малки изключения (вилка 6/R, гарнитури, лагери), цяла скоростна кутия без мехатроник. При цени от 2000лв+ за мехатроник и 4500лв+ за скоростна кутия, е нормално човек да потърси алтернативен начин за отстраняване на проблемите.
Безспорно най-често срещаният проблем е липса на достатъчно стабилно налягане в мехатроника:
006079 P17BF : Hydraulic Pump - Play Protection Intermittent;
Дефект, който може да Ви остави на пътя, но в повечето случаи автомобилът се държи нормално и превключва сякаш няма проблем. На таблото започват да “мигат скоростите” или индикаторът за позиция светва сякаш в момента сте на всички скорости. Друг признак, по който можете да разпознаете проблема е омазняване от отдушника на мехатроника. Ако не обърнете внимание на проблема се стига до момент, в който Вашият мехатроник спира да прави налягане!
006300 P189C : Function restriction due to insufficient pressure build-up;
Това означава, че се налага репатриране на автомобила.
006013 P177D : Dual Clutch - Torque too High - Intermittent;
002113 P0841 : Transmission Fluid Pressure (TFPS sensor circuit) Sensor/Switch 1 - Range/Performance
Въпроси и отговори:
В: Как мога да предотвратя повредата в мехатроника?
О: За съжаление няма как да предотвратите спукването на плочата или надиране на клапаните. Първите варианти на плочи са с твърде тънка стена и са предразположени към спукване.
В: Мога ли да карам така? Много рядко ми светват скоростите. Гася – паля и няма грешка, а колата си върви екстра.
О: Представете си, че имате пукнато предно стъкло и се питате, до кога ли ще издържи преди пукнатината да стане от край до край.
В: Добре, как така някой ремонтира мехатроник, когато VAG продават само цели?
О: Мехатроникът е електро-хидравличен апарат, който се състои от няколко основни компонента:
Когато някой от гореизброените възли дефектира, той може да бъде заменен. Ние разполагаме с нови части на склад и гарантираме за безпроблемната работа на ремонтираните от нас мехатроници.
Поради детайлното познанство на системата, предлагаме и пълна услуга от ключ-до-ключ. Можете да докарате Вашия автомобил на пътна помощ, а ние ще Ви го върнем с напълно изправна DSG скоростна кутия.
Струва ли си да закупим кормилна рейка втора употреба на цена от ~200 до 500лв в зависимост от модела, в който се влага?
- Краткият отговор е - НЕ!
- Защо?
- Причината е неясният произход, пробегът и времето, през което кормилната рейка е съхранявана по абсурден начин. Трябва да се отбележи, че подобен вид сделка е лишена от каквато и да било гаранция за изправност!
Така нареченото "китайско" турбо в някои случаи върши работа, но НЕ се препоръчва! Плюсът е по-ниската цена за cartridge (сърцевина), но при евентуален дефект цената се удвоява и смисъл няма. Подобен тип ремонтни комплекти се рекламират като балансирани и идеални, но всъщност повечето са с компоненти от ДОСТА ниско качество и единственото им приложение би могло да бъде в турбо компресор БЕЗ променливагеометрия. В такъв случай рискът би се изплатил, ако извършите труда сам или на много ниска цена.
Сервиз AirShox EU™ предлага, ремонт/рециклиране на електрически рейки за А4, А5, А6, А7, Q5, Q7
8K0909144, 8K1423055CC, 8R1423055T, 8R1423055R, 8R1423055AA, 8R1423055N, 8R2423055T, 8R2423055R, 8R2423055AA, 8R2423055Q, 4G1423055P, 4G1423055Q, 4G1423055AH, 4G1423055AK, 4G1423055AN, 4G1423055T, 4G1423055AC, 4G2423055Q, 4G2423055AF, 4G2423055AH, 4G2423055AN, 4G2423055AA, 4G2423055T, 4G2423055AC, 4G1423055N, 4G2423055N, 4G1423055AA,8K1423055S, 8K1423055AC, 8K1423055T,
Автосервиз AirShox EU LTD, извършва ремонт на компютър (управляващ блок) за електрическа колонка - рейка - волан на TOYOTA Auris, Yaris, Corolla, Prius и др. Компютърът е DENSO с номер 89650-02390.
Най-честата грешка при тежък волан е Check Power Steering на контролното табло, а в паметта на грешките - C1554 Power Supply Relay Failure.
Станислав Цончев |
Петя Димитрова Call +359 88 787 1330 Мениджър клиенти |