This website works best with JavaScript enabled

 

 

Wheel-Aligner-Hunter-Elite-TD-LR.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

Какво трябва и какво НЕ трябва да правим, когато един автомобил прегрява

Това е една тема, в която всички си мислим, че сме много вещи и е толкова банална в настъпващите летни месеци. В същност са създадени „народни митове“, които са твърде грешни и човек може да се осакати, заради собствената си глупост или пък незнание!

 

 


Когато стрелката подмине 12.00ч (до 120С) НЕ трябва да се притеснявате.

Проблем възниква, когато стрелката отиде в червената зона (след 124С)!

Мит № 1:
Стрелката на уреда за температура на охладителната течност показва повече от 100С, следователно всичко ври!!!УЖАС!!!

Това твърдение е НАПЪЛНО грешно! Охладителната течност в автомобила НЕ ври при 100С. Процесът на кипене настъпва след 125-130С, защото системата е затворена и работи под налягане. Колкото по-високо е налягането в тази система – толкова по-висока става и точката на кипене.




Мит № 2:
Ако видиш, че стрелката подминава 90-100С – спираш веднага, гасиш колата, вдигаш капака и отвърташ капачката!
Това е възможно НАЙ-ГРЕШНИЯТ начин да се справите с проблема!



Нека с няколко изображения да опишем как трябва да реагира човек в подобна ситуация:

СТЪПКА 1:
Изключете климатика чрез бутон AC/ AC OFF/ ECON и др.

 



Климатикът е мощен агрегат, който натоварва допълнително двигателя. По-добре да стигнете леко изпотени, отколкото да останете на пътя в жегата с прегряла кола.
СТЪПКА 2:
Пуснете вентилатора на максимална сила, температурата на HI/възможно най-топло и потока на въздух към стъклото.

 



По този начин възможно най-ефективно ще отнемете голямо количество от температурата на охладителната течност.
СТЪПКА 3:
Ако се намирате в задръстване – изключете от скорост и повишете оборотите на около 2000RPM.

 



В случай, че пътувате на извънградски път и имате възможност да се движите със скорост от 60-90км/ч, то тогава използвайте възможно най-високата предавка и по-ниски обороти.
СТЪПКА 4:
Какво да направя ако наистина започна да виждам дим/пушек, който излиза от капака?!
Тогава СПРЕТЕ автомобила и го ИЗГАСЕТЕ! Системата вече е подминала 125С и кипи!



СТЪПКА 5:
Отворете внимателно капака на двигателя, но НЕ отваряйте капачката на охладителната течност!!! Тя е под високо налягане и кипи – рискувате да получите сериозни изгаряния и наранявания!

 



Оставете автомобила да изстине и потърсете помощ, за да откриете източника на проблема – той едва ли се крие във факта, че днес навън е 40С…

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359879215389
Мениджър клиенти

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440