This website works best with JavaScript enabled

 

 

pfi-vs-gdi-lrg.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

AUDI 2.7T V6 BiTurbo - най-чести проблеми

Съдържание
I. Къде най-често можем да намерим изпускане на налягане (boost leak)? 3
1. Гумен тройник на дросел клапа (# 078133356T) 3
2. Байпас клапани и маркучите към тях 3
3. Контрол на налягането на турбините (сиви силиконови маркучи) 3
II. Как да се спасим от течовете на масло и неприятната миризма на пушещо горяло масло от изпускателните колектори?


2.7T – един от най-модерните за времето си двигатели – 20г юбилей  



На кратко, преди 20г Ауди оповестява S4 (Type 8D) 2.7T (BiTurbo) със завидните 195kw и 400nm, 6 степенна ръчна скоростна кутия и 5.6сек 0-100км/ч. Това е бързо и за днешните стандарти! Това което прави двигателя по-специален е в детайлите и ъпгрейдите – BOSCH Motronic ME 7.1.1 (същият моторен блок управлява стартиралото през 2002 RS6 4.2BiTurbo ), турбини K03 с водно охлаждане (допълнителна ел. помпа за тях – често проблемна), изпускателни колектори с външна обшивка, два интеркулера, доста иновативен начин за контрол на налягането на двете турбини (драстична разлика с управлението при 1.8T) и общо взето най-напомпаната техника, която е съществувала преди 20г (днес 15.09.2017г.)
I. Къде най-често можем да намерим изпускане на налягане (boost leak)?
1. ГУМЕН ТРОЙНИК НА ДРОСЕЛ КЛАПА (# 078133356T)



Ако смятате да повишавате значително мощността и съответно температурата в двигателния кош, силно се препоръчва да се премине към алуминиев тройник с номер # 078 133 356 AH. Не толкова прост retrofit, необходими са както друга дросел клапа така и преходни маркучи:

 

 
Гуменият тройник често се къса в долната част (от към дроселовата клапа), точно над помпата за хидравликата на волана и не омаслява достатъчно, за да отсечете, че изпускането е от там. Понякога MAP sensor-ът е прихванат със свинска опашка за тройникът – това няма да бъде проблем ако налягането е увеличено ДО 1БАР. При по-високо налягане е наложително да се снабдите с оригиналната скоба, обикновена “юбилейна скоба” няма да свърши добра работа.

Резултатът е:
• Силно занижена мощност – особено при ускорение от ниски обороти. Въпреки занижената мощност много рядко се наблюдава Limp mode. Случвало ни се е да попитаме клиент дали е доволен от мощността и „толкова ли вървят 250+кс“ – отговорът е „така си е, върви си добре…“. Желаем да повишим вниманието, върху това, че колата не е напълно „спъната“;
• Грешка - 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation;
• При следене на „живи данни“ се наблюдава Desired (1620mbar) VS Actual (1320mbar) Boost pressure.
• При свалени прозорци (САМО в движение) се чува силно свистене, особено в момента, в който турбините започват да повишават налягането си. Най-ясно се чува при наличие на прегради/стени/в тунел, които да отразяват звука от двигателя. НЕ е възможно да се долови изпускане, когато автомобилът е в покой (налягането (бууст) е не повече от 0.25БАР при рязко подаване на газ на място).
2. БАЙПАС КЛАПАНИ И МАРКУЧИТЕ КЪМ ТЯХ



Препоръчително е да замените двата клапана с последната ревизия - 06A-145-710N или 06A 145 710 P = VAICO - V10-2515 (OE Quality – напълно еднакви AUDI клапани във VAICO кутия. За референция можете да погледнете сравнителните снимки в допълнителната литература.)
a. Как да проверим дали, рециркулиращите високо налягане клапани (наричани от някои blow off, въпреки че са рециркулиращи – dump valve или най-точно Divert Air Valve/Diverter Valve) работят адекватно.
• Чрез помпа или вакуум – надувате/вакуумирате малкия накрайник и наблюдавате уреда. Налягането/вакуумът трябва да не се променя или това да става много бавно. Надувайте на НЕ повече от 1БАР!
• Чрез камък 8мм и палец – Скобите за карета и маншони НЕ са подходящи за турбо пътища, особено поостарели такива! Късите 90 градусови маркучи, които свързват diverter valves с тръбите идващи от турбокомпресорите, често са място от което може да изтича бууст (boost leak).
3. КОНТРОЛ НА НАЛЯГАНЕТО НА ТУРБИНИТЕ (СИВИ СИЛИКОНОВИ МАРКУЧИ)
Системата при 2.7T олицетворява модерното название на „електронен буус контролер“.



В случай, че някой от маркучите Control Pressure и/или Charge Pressure, е прекъснат ще имате сериозен проблем. Най-често проблемът е в маркучите индексирани като Control Pressure. Проблемът е в късите гумени маркучи (доста голяма част от целия тракт е метална тръбичка), които се нанизват върху актуаторите на турбините. Те се намират в непосредствена близост до изпускателния колектор (под него и над тръбата за входящ въздух на всеки един от турбо компресорите) и въпреки „азбестовия“ щит се изпичат и късат. За жалост подмяната включва целия тракт (078145718AA – ляв, 078145718AA - десен). Бихте могли да подмените само малките гумени краища, преправяйки ги. Препоръчително е, защото подмяната на целия тракт изисква твърде много часове за разглобяване.
Резултатът е:
• Limp home mode – моторният блок е „надушил“, че не може да управлява налягането на турбините;
• Автомобилът се превръща в „костенурка, която бучи, но не върви“;
• При следене на „живи данни“ се наблюдава Desired (1620mbar) VS Actual (1700+mbar) Boost pressure;
• Моторният блок следи MAP, MAF и N75 duty cycle непрекъснато! Секунда след значително повишаване на Boost, отрязва голяма част от горивото и максималните обороти
• Грешка - 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
II. Как да се спасим от течовете на масло и неприятната миризма на пушещо горяло масло от изпускателните колектори?
1. Теч от гарнитура на капака на клапаните
2. Теч от гарнитура на обтегач на веригата
3. Теч от тапа на разпределителния вал


III. Речник:
• Живи данни – Measurig Blocks, Live Data, Measuring Data, Real Time Data etc.
• електронен буус контролер – electronic boost controller – средство за контролиране на налягането във всмукателния колектор, чрез соленоид и софтуерна програма/настройка.
• Limp home mode – авариен режим и драстично понижаване на мощността и оборотите на двигателя

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359879215389
Мениджър клиенти

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440